Kiemelt

Sárffy ház az OCTOGON-ban!

Nálunk járt a FOOD and TRAVEL!

Sárffy ház a Lakáskultúra szeptemberi számában!

Kiemelt

2011 szeptember

2011 március

VIZITKÁRTYA Böjtös Kinga írásai

Séta a természetben – mint azt örök időktől tudjuk – összhangba hozza a testet és a lelket. Egyenletes, könnyű járással, nyugodt, mély légzéssel és a zöld számtalan árnyalatának szemlélésével harmónia költözik lelkünkbe.

Számunkra a túrázás nemcsak kikapcsolódást jelent, hanem az életünk része.
Megvannak „saját” ösvényeink, rétjeink. Már nem is emlékszünk hányszor jártuk végig őket és hányszor csodáltuk meg végtelen szépségüket.

Ma kecses őzcsapat suhant át előttünk az úton, tegnap pedig egy harmat csepp a fűszál csúcsán volt az ajándék. Ha nyitott lélekkel indulunk útnak, észre fogjuk venni azt a sok csodát, amit a szabad, szépséges természet nyújt át bőségesen számunkra.

A Balaton-felvidék tüneményes helyei számunkra magát a Paradicsomot jelentik, melyek eredetiségüket mindmáig megőrizték. Itt tudjuk igazán magunkat erővel és nyugalommal feltölteni, mert még találunk a nyaraló sokaságtól távoli egyedi, az igazi „belső” lecsendesedéshez alkalmas helyeket.

Balaton-felvidék tüneményes helyei
Túraútvonalak mindenkinek

Több útvonal közül választhatunk, melyek nem igényelnek különleges kondíciót. Minden évszaknak megvannak a maga különleges élményei, amelyekért megéri itt nyaralni, hogy egy kevésbé ismert -ezért még érintetlen- táj szépségeit felfedezhessük.

A legszebb, ha jó útleírással és térképpel magunk indulunk felfedezőútra. A Sárffy ház túra-táskáiban minden szükséges kelléket megtalálunk, már csak egy kényelmes cipőre van szükség és indulhatunk az útra.

Dörgicsei erdő hóvirággal
Jogger babakocsi

A kisgyermekkel érkezők rendelkezésére áll egy jogger babakocsi, mellyel az általunk ajánlott utak jól járhatók. Nordic walking túrabotjainkat sportos vendégeinknek ajánljuk. Különböző állat és növényhatározók is kölcsönvehetők.

- TÚRA LEÍRÁSOK -

Sárffy túratérkép

Nagyításhoz kattintson a térképre!

A túratérkép nyomtatható változata letölthető a következő linken: Sárffy túratérkép

1. Séta: Nemes-mező

1. A Sárffy ház zöld kiskapujától induljunk el balra. A falusi aszfaltút végén térjünk a földútra. Innen meg is pillantjuk a kisdörgicsei romtemplomot.

2.Romtemplom:
Az egykori Kisfaludörgicse egyhajós, íves szentélyű templomának maradványa. Hajóját síkmennyezet, szentélyét boltozat fedte. A XIII. században Szent Miklós tiszteletére épült. Ha körbe jártuk a romot, induljunk Észak-felé az úton.

Dörgicsei templomrom
Gyönyörűséges körtefa

3. Gyönyörűséges körtefa
Ez a 200 éves vadkörtefa rétünk dísze. Minden évszakban fennséges látvány.

4. A négyes útkereszteződésnél forduljunk D-nek így tudjuk körbesétálni a rétet. Jobb oldalunkon kökény és csipkebokrok mellett haladunk, egy-egy vadalmafa is bólogat.

5. XVIII. századi kőhíd
Az országút túloldalán, azon a helyen, ahol a Kű-völgy eléri az országutat, csúcsíves nyílású XVIII. századi műemlék kőhidat találunk. Innen vissza is fordulhatunk. A réten át induljunk a Sárffy házba.

Bárányok a mezőn

2. Séta: Kilátó

1.A Sárffy ház kis , zöld kapuján át balra indulunk a réten a gyönyörűséges körtefa felé.

2.A négyes útkereszteződésnél egyenesen tovább megyünk É-felé. Követjük a földutat egészen a rét széléig. Itt jobbra fordulunk az akácos mentén a magaslesig (alias kilátó, avagy obszervatórium).

Aranyló mezők
Magasles, avagy 'az obszervatórium'

Ha fölmászunk, innen szemügyre vehetjük a táj mozdulását. Dél felé egészen ellátunk a Balaton túlpartjára, a Somogyi-dombok lankái keretezik a tájképet. Észak felé gabona földeket, Kelet felé gyepes, ligetes társulást láthatunk.
A széles látóhatáron feltünhet egy-egy őz pár. Kis szerencsével nagyobb szarvas csapatot is láthatunk. Érdekes megfigyelni a fényeket reggel és este is, mennyire különböző a táj.
Miután kinézegettük magunkat Délnek vesszük az irányt és a földutat követve szinte „toronyiránt” hazasétálunk Kisdörgicsére.